Ballmer upraszcza strukturę Microsoftu

10 lipca 2013, 10:09

Media zdobyły nieco szczegółów na temat największej w dziejach Microsoftu reorganizacji firmy. Zmiany zostaną prawdopodobnie oficjalnie ogłoszone pod koniec bieżącego tygodnia. Głównym autorem zmian organizacyjnych koncernu jest Steve Ballmer, który konsultował je z wąską grupą współpracowników


Księgarnia PWN - Gwiazdka 2024

Malarz, który widzi barwy słuchem

27 lutego 2008, 13:36

Neil Harbisson jest 25-letnim malarzem z achromatopsją, czyli całkowitym niewidzeniem barw. Rozróżnia tylko stopień jasności obrazu, dlatego świat jawi mu się w różnych odcieniach czerni i bieli. Wykorzystując urządzenie o nazwie Eyeborg (w wolnym tłumaczeniu Okoborg od cyborga), po raz pierwszy stworzył serię wielokolorowych prac. Elektroniczny pomocnik przekształcał 360 barw na sygnał dźwiękowy.


Myślą za dwóch, mówią za jednego

11 września 2013, 11:47

U osób dwujęzycznych oba opanowane języki są cały czas aktywne. Nie ma przy tym znaczenia, czy w danym momencie ktoś świadomie chce się posłużyć i jednym, i drugim, czy nie oraz ile czasu upłynęło od ostatniego posłużenia się "poprzednim" językiem - kilka sekund czy parę dni.


Ruszają prace nad pierwszymi sztucznymi osobowościami

15 kwietnia 2008, 10:24

Ludzkie cechy przypisujemy zwierzętom, a nawet przedmiotom. Nic dziwnego, że chcemy, by roboty także miały jakiś charakter. W przyszły weekend inżynierowie z 10 uczelni z 7 krajów rozpoczną prace nad pierwszymi sztucznymi osobowościami. Potrwają one cztery lata. Maszyny stanowią coraz większą część społeczeństwa, musimy więc poświęcić więcej uwagi kwestiom ich kontaktów z człowiekiem.  


Badanie bliźniąt wykazało, na które elementy twarzy geny wpływają najsilniej

19 kwietnia 2017, 12:06

Analizując modele 3D twarzy blisko 1000 brytyjskich bliźniaczek, naukowcy z Królewskiego College'u Londyńskiego odkryli, że geny silnie wpływają na wygląd czubka nosa, obszaru nad i pod ustami, kości policzkowych oraz wewnętrznych kącików oczu.


© Nickdrj

Płaczące sumo

30 kwietnia 2008, 08:15

W zeszłą niedzielę (27 kwietnia) w tokijskiej świątyni Sensoji odbyły się doroczne zawody w płaczącym sumo (jap. Nakizumo, ang. crying sumo). Biorą w nich udział pary niemowląt. Wygrywa to, które zapłacze pierwsze albo (gdy uderzą w płacz jednocześnie) to, które zawodzi głośniej. Maluchy są trzymane w kręgu przez zawodników amatorów, a werdykt wydaje doświadczony sędzia.


Sony zdradza kolejne szczegóły na temat konsoli PlayStation 5

11 czerwca 2019, 08:55

Sony zdradza kolejne szczegóły konsoli PlayStation 5. Japończycy poinformowali, że urządzenie zostanie standardowo wyposażone w dysk SSD oraz grafikę 4K przetwarzaną z prędkością 120 klatek na sekundę. Same zaś gry, a raczej zachowane ich stany, będą rozpoznawały generację konsoli, na której są używane i się odpowiednio dostosują


Kryzys w Sieci

5 czerwca 2009, 17:18

Kryzys dotyka również Internetu. Jak podaje Interactive Advertising Bureau, po raz pierwszy od siedmiu lat internetowa branża reklamowa zanotowała spadek przychodów rok do roku. W pierwszym kwartale 2009 przychody zmniejszyły się o 5 procent, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego i wyniosły 5,5 miliarda dolarów.


Fiżama - piżama do monitoringu fizjologicznych parametrów snu

13 września 2019, 10:55

Naukowcy z Uniwersytetu Massachusetts w Amherst opracowali tkaniny będące jednocześnie czujnikami, które można wszywać w odzież do snu. Mając na uwadze funkcję, Amerykanie nazwali takie ubrania fiżamami (ang. Phyjamas). Ekipa przeprowadziła testy z licznymi użytkownikami (w warunkach naturalnych i kontrolowanych) i wykazała, że jest w stanie z dużą dokładnością wyekstrahować piki tętna i rytm oddechu, a także idealnie przewidzieć/określić pozycję w czasie snu.


Superkomputer Maxwell© FHPCA

Microsoft kupuje Interactive Supercomputing

22 września 2009, 10:51

Microsoft kupił wydziały technologiczne firmy Interactive Supercomputing (ISC), która specjalizuje się w technologiach przetwarzania równoległego dla desktopów, a jej rozwiązania umożliwiają łatwiejszy dostęp do wysoko wydajnego przetwarzania danych.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy